Platforma widokowa Ślimak w Woli Kroguleckiej

SPIRALNY TARAS ZAMIAST TRADYCYJNEJ WIEŻY WIDOKOWEJ

O Ślimaku w Woli Kroguleckiej przypominaliśmy sobie za każdym razem, gdy przejeżdżaliśmy przez Nowy Sącz. Zawsze wtedy obiecywaliśmy sobie, że następnym razem już na pewno tam podjedziemy. Zajęło nam to… 7 lat. Ale lepiej późno niż wcale!

Więcej informacji o naszych wycieczkach na PUNKTY WIDOKOWE znajdziecie tu.

Nietypowy punkt widokowy w Woli Kroguleckiej

Dlaczego nietypowy? Ano dlatego, że to nie wieża. A zazwyczaj to właśnie wieże stawiane są w miejscach, skąd rozciągają się piękne widoki. Tu natomiast mamy platformę. To na pewno ukłon w stronę osób z lękiem wysokości, które unikają bujających się na wietrze, wysokich, ażurowych konstrukcji.

Platforma w Woli Kroguleckiej
"Ślimak" w Woli Kroguleckiej

Platforma ma formę łagodnie nachylonej spirali, dostępnej z poziomu gruntu bez drabin i schodów, co z pewnością ułatwia poruszanie się po niej osobom mniej sprawnym.

Platforma widokowa w Woli Kroguleckiej
Na platformie widokowej w Woli Kroguleckiej
Na platformie "Ślimak" w Woli Kroguleckiej
Platforma "Ślimak" w Woli Kroguleckiej

Co zobaczymy ze Ślimaka w Woli Kroguleckiej?

Widoki ze Ślimaka są przepiękne. Miejsce, w którym stanął zostało rzeczywiście świetnie wybrane. My trafiliśmy tu w czasie kwitnienia drzew owocowych. Ich białe kwiaty odcinające się od wszechobecnej zieleni dodatkowo podkręcało panoramki.

Wiosenna Wola Krogulecka
Widoki z platformy z Woli Kroguleckiej
Panorama z Woli Kroguleckiej

Z rozpoznawaniem widocznych na horyzoncie szczytów nie mieliśmy kłopotów, bo wszystkie są dokładnie opisane na zamontowanych na balustradzie tabliczkach. Największą frajdę mieliśmy z rozpoznawaniem gór, na których już byliśmy. Udało nam się wypatrzeć Jasień i Jaworz w Beskidzie Wyspowym, Radziejową, Jaworzynę i Koziarza w Beskidzie Sądeckim oraz Gorca i Lubań w Gorcach.

Platforma w Woli Kroguleckiej - tabliczka ze szczytami

Dodatkowe udogodnienia

Przy platformie znajdują się ławeczki, grillowisko, mini plac zabaw oraz wiata ze stolikami, przy których można sobie urządzić piknik. Ładnie zamaskowano także toaletę 😉

Dla mniej wprawnych piechurów duże znaczenie ma zapewne możliwość dojazdu samochodem praktycznie pod samego Ślimaka.

Punkt widokowy w Woli Kroguleckiej

My mieliśmy szczęście, bo widoki z platformy mogliśmy podziwiać w samotności. Ale zaglądnęliśmy tu w tygodniu, przy okazji wycieczki do Piwnicznej i na Eliaszówkę. Podejrzewamy jednak, że w weekendy bywa tu tłoczno. Chcielibyśmy przyjechać tu jeszcze raz na wschód lub zachód słońca. Oby wcześniej niż za kolejne 7 lat !

Więcej informacji o naszych wycieczkach w BESKID SĄDECKI znajdziecie tu.

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Dojazd

Ślimak położony jest w Woli Kroguleckiej, nieopodal Starego Sącza. Dojechać do niego można odbijając z drogi 87 w Barcicach lub Rytrze. Dojazd stromymi i wąskimi, ale wyasfaltowanymi dróżkami.

Parking

W dni robocze można dojechać na niewielki parking, przy samej platformie widokowej.
We weekendy samochód trzeba zostawić ok. 300 metrów dalej i dojść do platformy alejką (bez przewyższeń).
Parking bezpłatny (maj 2021 r.).